Εκπαιδευτική Φιλοσοφία: πέντε βασικές θεωρίες

Περίληψη

Η μελέτη διερευνά την εγγενή ευθυγράμμιση μεταξύ της διδακτικής συμπεριφοράς ενός εκπαιδευτικού και της υποκείμενης εκπαιδευτικής φιλοσοφίας του, είτε αυτή είναι αποτέλεσμα βαθιάς σκέψης και συνειδητών επιλογών, είτε ένα ανομολόγητο, σιωπηρό πλαίσιο που γίνεται ορατό μέσω της ανάλυσης των εκπαιδευτικών πρακτικών του. Τα θεωρητικά πλαίσια στην εκπαίδευση και την ψυχολογία υποστηρίζουν την άποψη ότι η διδακτική συμπεριφορά ενός εκπαιδευτικού είναι βαθιά συνυφασμένη με το φιλοσοφικό υπόβαθρό του. Το κείμενο εστιάζει σε πέντε βασικές εκπαιδευτικές φιλοσοφίες, εξετάζοντας τον αντίκτυπό τους στις παιδαγωγικές επιλογές και στις στρατηγικές διαχείρισης της τάξης. Αναδεικνύει τη δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ διδακτικών πρακτικών και εκπαιδευτικής φιλοσοφίας, αναγνωρίζοντας την πολυπλοκότητα αυτής της σχέσης. Περιγράφει τις κατευθυντήριες αρχές κάθε μιας από αυτές τις θεωρήσεις και την επιρροή τους στις μεθόδους διδασκαλίας των εκπαιδευτικών και τον επακόλουθο αντίκτυπο στους μαθητές και την κοινωνία. Τονίζει τη σημασία της ανάπτυξης συνειδητής επίγνωσης του φιλοσοφικού προσανατολισμού των εκπαιδευτικών και υπογραμμίζει τη σημασία της ευθυγράμμισης των διδακτικών πρακτικών με τις θεμελιώδεις πεποιθήσεις για την ενίσχυση της συνοχής της διδασκαλίας, την καλλιέργεια της αίσθησης του σκοπού και την ενίσχυση της αποτελεσματικής λήψης αποφάσεων στο δυναμικό εκπαιδευτικό τοπίο.

Πλήρες Κείμενο: pdfΕκπαιδευτική Φιλοσοφία: πέντε βασικές θεωρίες 413 KB