Περίληψη
Καθώς το μαθητικό κοινό των φυλακών αποτελείται από ιδιαίτερες μαθητικές οντότητες, θεωρείται αναγκαίο η διδακτική προσέγγιση να υπερβαίνει τα εσκαμμένα, γι’ αυτό σε αυτό το άρθρο παρουσιάζεται ένας διαφορετικός, εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος της Λογοτεχνίας. Καθώς ο εγκλεισμός είναι ένα σαφές εμπόδιο το οποίο καλούνται να υπερπηδήσουν, η συμμετοχή σε μαθησιακές διαδικασίες είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για την επανένταξή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι, στο οποίο εμείς ως εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είμαστε όχι απλώς δυνητικά υποστηρικτικοί αλλά ενεργά αρωγοί. Η αποσχολειοποίηση της γνώσης μέσω της ένταξης της μουσικής στη διδακτική διαδικασία, επιβάλλεται στις περιπτώσεις εκείνων που όχι μόνο έχουν εγκαταλείψει το «κλασσικό» σχολικό περιβάλλον αλλά που προσπαθούν να μάθουν, ενώ ταυτόχρονα αγωνίζονται να επιβιώσουν σε τόσο σκληρά και αφιλόξενα περιβάλλοντα, όπως αυτό της φυλακής.
Πλήρες Κείμενο: Η μουσική ως μέσω διδασκαλίας του ποιήματος στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας στα Καταστήματα Κράτησης 291 KB