Περίληψη
Η εκπαίδευση ενηλίκων φυλακισμένων στα Σωφρονιστικά Καταστήματα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό, ευαίσθητο και εξελισσόμενο τομέα στην εκπαίδευση, γι’ αυτό η συνεχής έρευνα είναι αναγκαία για την κατανόησή του. Στο πλαίσιο αυτό, ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτών ενηλίκων, που διδάσκουν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας των Σωφρονιστικών Καταστημάτων (ΣΔΕ ΣΚ), ως προς τον ρόλο τους στην ενδυνάμωση των προσδοκιών των εκπαιδευόμενων σε ζητήματα της εκπαίδευσής τους, αλλά και για τη μελλοντική τους πορεία. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση, με εργαλείο συλλογής δεδομένων τη συνέντευξη, στην οποία πήραν μέρος 10 εκπαιδευτές, που υπηρετούν σε ΣΔΕ ΣΚ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι εκπαιδευτές αναλύουν τον πολύπλευρο ρόλο τους και εστιάζουν, κυρίως, στον εμψυχωτικό τους ρόλο σε αντίθεση με τους εκπαιδευόμενους που έχουν προτεραιότητα τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτή. Οι εκπαιδευτές θεωρούν πως είναι υποστηρικτικοί απέναντι στους εκπαιδευόμενους και προσπαθούν με παιδαγωγικά μέσα να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση των εκπαιδευομένων και να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους.