Περίληψη
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί ένα ζήτημα που τίθεται στο επίκεντρο στα εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς. Στην Ελλάδα από το 2020 έχει νομοθετηθεί ο συλλογικός προγραμματισμός, η εσωτερική και η εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και από το 2021 η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών φαίνεται ότι επιδρά στην επαγγελματική τους ανάπτυξή αφού παρέχει ένα ουσιώδες πλαίσιο ανατροφοδότησης. Υπό αυτό το πρίσμα παράλληλα βελτιώνεται το εκπαιδευτικό έργο, ενώ επιτυγχάνονται τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών η επιμόρφωση αποτελεί κρίσιμη παράμετρο, ενώ παράλληλα τυχόν αδυναμίες ή ελλείψεις που διαπιστώνονται μέσω της αξιολόγησης πρέπει να υπόκεινται σε ένα βελτιωτικό έλεγχο. Βέβαια η κριτική παράθεση του αξιολογικού πλαισίου στην Ελλάδα και διεθνώς με παράλληλη κριτική αποτίμηση των αντιλήψεων και στάσεων των εκπαιδευτικών ως προς τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σε σχέση με την επαγγελματική τους ανάπτυξη, στοιχειοθετεί ένα έδαφος για προβληματοποίηση.
Πλήρες Κείμενο: Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών κι Επαγγελματική Ανάπτυξη 441 KB