Χτίζοντας γέφυρες ανάμεσα στα μαθήματα της Πληροφορικής και της Μουσικής: Διδακτικές προτάσεις με βάση τα Νέα Προγράμματα Σπουδών του Γυμνασίου

Περίληψη

Πρόσφατα εκπονήθηκαν νέα Προγράμματα Σπουδών για το Γυμνάσιο και εφαρμόστηκαν πιλοτικά τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023 στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Στην παρούσα εργασία μελετήθηκαν τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Πληροφορικής και της Μουσικής για το Γυμνάσιο με σκοπό να διερευνηθούν τα σημεία σύνδεσης που θα αποτελέσουν την αφετηρία για να οικοδομηθούν διαθεματικές – διεπιστημονικές διδακτικές προτάσεις. Διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν πολλά σημεία σύνδεσης ανάμεσα στα δύο νέα Προγράμματα Σπουδών και εντοπίστηκαν πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες για να χτιστούν γέφυρες ανάμεσα στα δύο μαθήματα. Προτείνονται δύο σχέδια εργασίας που συνδυάζουν προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα από τα νέα Προγράμματα Σπουδών των δύο μαθημάτων και ακολουθούν τη μεθοδολογία που προτείνεται σε αυτά. Στην παρουσίαση των διδακτικών προτάσεων γίνεται σαφές το πλαίσιο της συνεργασίας των εκπαιδευτικών των δύο μαθημάτων και αναδεικνύεται η εφαρμοσιμότητα τους. Με βάση τα προτεινόμενα σχέδια εργασίας μπορούν να σχεδιαστούν πλήρη διδακτικά σενάρια λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες, στις οποίες θα υλοποιηθούν.

Πλήρες Κείμενο: pdfΧτίζοντας γέφυρες ανάμεσα στα μαθήματα της Πληροφορικής και της Μουσικής: Διδακτικές προτάσεις με βάση τα Νέα Προγράμματα Σπουδών του Γυμνασίου 415KB