Περίληψη
Το παρόν άρθρο παρουσιάζει το πρότζεκτ «Περιβαλλοντική μετανάστευση: Η φωνή μας η δύναμή μας» που υλοποιήθηκε σε ένα Γενικό Λύκειο κατά τα σχολικά έτη 2015-2016 και 2016-2017, στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων «eTwinning», «Teachers4Europe» και «IncludU» και βραβεύτηκε με την ετικέτα ποιότητας βέλτιστης εκπαιδευτικής πρακτικής από το πρόγραμμα «S.A.M.E. world». Συνεργάστηκαν τρεις εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων προσεγγίζοντας διαθεματικά τη γνώση και μαθητές/τριες από όλες τις τάξεις του Λυκείου. Η συμμετοχή μας στόχο είχε να φέρει σε επαφή τους μαθητές/τριες με την Ευρωπαϊκή Ένωση και με την έννοια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης μέσα από βιωματικές δράσεις. Οι μαθητές/τριες συζήτησαν, προβληματίστηκαν, άσκησαν κριτική, ευαισθητοποιήθηκαν για τη σημερινή κατάσταση και συνειδητοποίησαν ότι οφείλουμε να εργαστούμε από κοινού για την ελεύθερη, κοινωνικά δίκαιη και δημοκρατική Ευρώπη του μέλλοντος που θέτει ως βασική προτεραιότητά της το σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο. Αναλυτικότερα, οι δραστηριότητές μας περιελάμβαναν: α) τη δημιουργία ταινίας για το μύθο της Ευρώπης, την ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τους στόχους της, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, τις ανησυχίες για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και τις προοπτικές της, β) την ευαισθητοποίηση για σύγχρονα προβλήματα κυρίως περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, γ) την προσομοίωση της λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ως οργάνου δικαιοσύνης και λήψης αποφάσεων, δ) την ενασχόληση με νέες τεχνολογίες και ψηφιακά μέσα. Για την αξιολόγηση της πρακτικής διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα πεδίου με ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια.
Πλήρες Κείμενο: Ενισχύοντας την ευρωπαϊκή και περιβαλλοντική συνείδηση της σχολικής κοινότητας μέσω ενός καινοτόμου πρότζεκτ844 KB