Περίληψη
Η κοινωνία, τις τελευταίες δεκαετίες, χαρακτηρίζεται από την αυξανόμενη μετανάστευση πληθυσμών, γεγονός που τήν καθιστά πολυπολιτισμική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αναζητούνται νέες στρατηγικές ενσωμάτωσης των νέων πολιτών σε διάφορες πτυχές της καθημερινότητάς τους. Όσον αφορά την εκπαίδευση και ειδικότερα το μάθημα των Μαθηματικών, έχει δημιουργηθεί ένας νέος κλάδος, ο οποίος συσχετίζει την κουλτούρα των διάφορων πολιτισμών με τα Μαθηματικά και με τον τρόπο που αυτοί τά αντιλαμβάνονται και τά χρησιμοποιούν στις καθημερινές δραστηριότητές τους. Ο κλάδος αυτός ονομάζεται Εθνομαθηματικά και επινοήθηκε σχετικά πρόσφατα, το 1987, από τον Ubiratan D’Ambrosio. Μάλιστα έχουν γίνει αρκετές έρευνες που εξετάζουν κατά πόσο διάφορες εθνομαθηματικές προσεγγίσεις μπορούν να συνεισφέρουν στην εκμάθηση του μαθήματος των Μαθηματικών και να βοηθήσουν τους μαθητές να επιτύχουν αρτιότερες επιδόσεις στο μάθημα αυτό. Έτσι, στην παρούσα εργασία επιδιώκεται η ένταξη των αρχαίων ημερολογίων στην εκπαιδευτική διαδικασία ως μία εθνομαθηματική προσέγγιση, παρουσιάζοντας επιπλέον μία διδακτική πρόταση που δύναται να συντελέσει θετικά στο μάθημα των Μαθηματικών.
Πλήρες κείμενο: Εθνομαθηματικές προσεγγίσεις με τη βοήθεια αρχαίων ημερολογίων939.6 KB