Διαθεματικό Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας: Ελληνογαλλικό ψηφιακό λεξικό όρων κοινωνικών θεμάτων





 

Περίληψη
 
Στο πλαίσιο Διαθεματικού Προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας και με αφετηρία τα μαθήματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Γαλλικών της Γ΄ Γυμνασίου, οι μαθητές της τάξης του Γυμνασίου Παναγιάς Διασέλλου Άρτας, δημιούργησαν ένα δίγλωσσο (ελληνογαλλικό) ηλεκτρονικό λεξικό όρων κοινωνικών θεμάτων. 
Το λεξιλόγιο είναι η πλέον σημαντική παράμετρος επικοινωνίας από το οποίο εξαρτώνται η σκέψη και ο λόγος, ενώ η λειτουργική, τουλάχιστον, διγλωσσία, συνιστά παιδαγωγική επιταγή. Σκοπός του προγράμματος, η υλοποίηση του οποίου βασίστηκε στις αρχές του πολυμεθοδολογικού εκλεκτισμού, είναι η ανάπτυξη χρηστικών λεξιλογικών δεξιοτήτων τόσο στην ελληνική όσο και στη γαλλική γλώσσα για την ανταπόκριση των μαθητών, ως κοινωνικών ανθρώπων, σε ποικίλα επικοινωνιακά περιβάλλοντα πρόσληψης και παραγωγής λόγου, βάσει των ακόλουθων θεματικών πεδίων: αθλητισμός και αναβολικά, ανεργία, βία, διαφήμιση, καταναλωτική κοινωνία, μετανάστευση, ναρκωτικά, οικολογία, ρατσισμός και τηλεοπτική πραγματικότητα. 
Οι μαθητές εκτίμησαν στο πρόγραμμα τη συμβολή του στην διεύρυνση της προοπτικής τους σε προσωπικό, κοινωνικοπολιτιστικό και επαγγελματικό επίπεδο. Το αμείωτο ενδιαφέρον που επέδειξαν και η συνειδητή εξωσχολική απασχόλησή τους, κατέδειξε την ανάγκη τόσο της εισαγωγής και επεξεργασίας στα γλωσσικά μαθήματα αυθεντικού μικτού κειμενικού υλικού για την καλλιέργεια της λεξιλογικής ικανότητας όσο και της γενίκευσης του προγράμματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.