Περίληψη
Η άσκηση ηγετικού ρόλου είναι ένας από τους βασικούς συντελεστές του αποτελεσματικού σχολείου. Πρόσωπα-κλειδιά στην άσκηση αυτού του ρόλου είναι οι διευθυντές σχολικών μονάδων. Η σημασία του ρόλου τους έγκειται στη θέση την οποία κατέχουν στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ιεραρχίας και στις αρμοδιότητες που ασκούν. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η χαρτογράφηση του τρόπου που η ηγεσία πραγματώνεται στον ρόλο των διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η διερεύνηση των απόψεών τους σε ό,τι αφορά τα στυλ και τους τύπους-μοντέλα ηγεσίας που υιοθετούν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Για την αποτελεσματική διεξαγωγή της έρευνας, επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση, επειδή θεωρήθηκε η πιο κατάλληλη για να αποκαλύψει τις απόψεις και τις αντιλήψεις των ερωτώμενων γύρω από τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν, ενώ προτιμήθηκε ως καταλληλότερη μέθοδος η τεχνική της εστιασμένης συνέντευξης. Σε ό,τι αφορά την καταγραφή των στυλ ηγεσίας στην εκπαίδευση, οι απαντήσεις των διευθυντών έδειξαν ότι οι περισσότεροι υιοθετούν το δημοκρατικό στυλ, επιδεικνύοντας υψηλό ενδιαφέρον για τα άτομα και για την παραγωγή του έργου, ενώ σε ό,τι αφορά την καταγραφή των τύπων-μοντέλων ηγεσίας στην εκπαίδευση, οι απαντήσεις έδειξαν ότι οι διευθυντές ακολουθούν μοντέλα που το καθένα εστιάζει σε διαφορετικές πτυχές της ηγεσίας στο σχολείο.
Πλήρες Κείμενο: Καταγραφή Στυλ και Τύπων-Μοντέλων Ηγεσίας Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης451 KB