Περίληψη
Στόχος της εργασίας αυτής είναι να διερευνηθούν τα κίνητρα συμμετοχής κρατούμενων γυναικών στο ΣΔΕ του καταστήματος κράτησης Ελεώνα Θηβών. Χρησιμοποιήθηκε η ατομική ημιδομημένη συνέντευξη ως ερευνητικό εργαλείο, ενώ ως μέθοδος ανάλυσης και επεξεργασίας των δεδομένων επιλέχθηκε η ανάλυση περιεχομένου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εννέα εκπαιδευόμενες έγκλειστες που φοιτούν στο ΣΔΕ του καταστήματος κράτησης στον Ελεώνα Θηβών, καθώς και η ψυχολόγος του ΣΔΕ. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι κρατούμενες εκπαιδευόμενες έχουν ως κίνητρα συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία κυρίως τη μορφωτική τους ανάπτυξη για τη μελλοντική τους αποκατάσταση, την προσωπική ενδυνάμωση, την αποφυγή από τα δεινά του εγκλεισμού και την κατάλληλη κοινωνικοποίησή τους. Ο ευεργετικός υπολογισμός της ποινής δεν καταγράφεται ως βασικό κίνητρο, ενώ η πρόθεση συνέχισης των σπουδών τους μετά την αποφυλάκιση είναι κατά βάση θετική, σε συνάρτηση όμως με τις διαμορφωθείσες εξωγενείς συνθήκες που θα αντιμετωπίσουν μετά την αποφυλάκισή τους.
Πλήρες Κείμενο: Κίνητρα συμμετοχής κρατούμενων γυναικών σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Μελέτη περίπτωση στο ΣΔΕ του καταστήματος κράτησης Ελεώνα Θηβών 344 ΚB