Περίληψη
Το άρθρο αυτό κλονίζει την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη που επικρατεί σχετικά με την αποκλειστική χρήση της αγγλικής γλώσσας (ΑΓ) κατά τη διάρκεια της εκμάθησής της ως ξένης γλώσσας (ΞΓ). Εξετάζοντας τα δεδομένα τα οποία αντλήθηκαν από οκτώ τάξεις τεσσάρων ιδιωτικών ινστιτούτων διδασκαλίας γλωσσών στην Κύπρο, οι συγγραφείς εξετάζουν τη στάση των μαθητών απέναντι στη χρήση της μητρικής γλώσσας (ΜΓ) κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Επίσης, μελετάται η άποψη των μαθητών σχετικά με τους γλωσσικούς σκοπούς που εξυπηρετούνται με την προσφυγή των καθηγητών στη ΜΓ. Τα ευρήματα δεικνύουν πως οι συμμετέχοντες δε θεωρούν τη χρήση της ΜΓ ως μαθησιακό περιορισμό, με την πλειονότητα να δίνει έμφαση στα πλεονεκτήματα της και να υποστηρίζουν πως είναι αδύνατο να εξοστρακιστεί από τις αίθουσες διδασκαλίας. Παρόλο που εναντιώνονται στην απαγόρευση της ΜΓ, οι συμμετέχοντες τονίζουν την αναγκαιότητα να αυξηθεί η προφορική χρήση της ΑΓ. Κλείνοντας, το άρθρο, εισηγείται τη διεξαγωγή επιπρόσθετων μελετών που να αναδεικνύουν περαιτέρω την άποψη του μαθητή σχετικά με τη χρήση της ΜΓ, για βελτιστοποίηση της μαθησιακής εμπειρίας.