Περίληψη
Η ανάγκη της εκπαίδευσης των μαθητών/τριών λυκείου στον προγραμματισμό οδηγεί στην ανάγκη αλλαγής του τρόπου διδασκαλίας των προγραμματιστικών δομών. Οι αποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί χρειάζονται τόσο γνώσεις πληροφορικής όσο και παιδαγωγική γνώση, η οποία περιλαμβάνει την κατανόηση των παρερμηνειών των μαθητών/τριών. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία διδακτική πρόταση της προγραμματιστικής δομής της Ταξινόμησης Ευθείας Ανταλλαγής (Φυσαλίδα), που βασίζεται στη διερευνητική μάθηση και στο pair programming, χρησιμοποιώντας διαδραστικά μέσα και πολλαπλές αναπαραστάσεις για την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της φυσαλίδας, και παράλληλα με τη χρήση των περιβαλλόντων του Scratch, του AppInventor και της «Γλωσσομάθειας» προχωρά στην ανάπτυξη και βελτιστοποίηση του αλγορίθμου. Η πειραματική εφαρμογή της σε μαθητές/τριες Λυκείου και τα ικανοποιητικά της αποτελέσματα δείχνουν ότι μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο διδακτικό εργαλείο και ενδεχομένως να επεκταθεί και να προσαρμοστεί και στη διδασκαλία και άλλων ενοτήτων προγραμματισμού.
Πλήρες Κείμενο: Εφαρμογή του Pair Programming στη διδασκαλία στο Λύκειο του αλγορίθμου της Ταξινόμησης Ευθείας Ανταλλαγής (Φυσαλίδα) 409 KB