Εκπαιδευτική αλλαγή και ανάπτυξη συμπεριληπτικών σχολείων με βάση το Πλαίσιο της Συμπερίληψης

Περίληψη

Αν και η συμπερίληψη (inclusion) ως αξία έχει υιοθετηθεί από πολλά εκπαιδευτικά συστήματα ανά τον κόσμο, τα σχολεία μέχρι και σήμερα αδυνατούν να εξελιχθούν σε συμπεριληπτικά. Με τη συμπερίληψη παρέχεται το δικαίωμα σε κάθε παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) να βρίσκεται στο συνηθισμένο σχολείο. Εντούτοις, όπως καταδεικνύει η σημερινή κατάσταση στα σχολεία διαφέρει εντελώς από την πραγματική. Η παρούσα εργασία εξετάζει την έννοια και το περιεχόμενο του πλαισίου της συμπερίληψης που θέτει στο επίκεντρο την ανάπτυξη συμπεριληπτικών σχολείων. Πραγματεύεται, επίσης τη σχέση των τριών διαστάσεων του πλαισίου για τη συμπερίληψη και συζητείται πώς ο συνδυασμός τους μπορεί να επιφέρει την απαιτούμενη εκπαιδευτική αλλαγή με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη συμπεριληπτικών σχολείων. Τέλος, εξάγονται ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα που καταδεικνύουν ότι το σημερινό σχολείο προκειμένου να υπερβεί τα εμπόδια και να καταστεί πιο συμπεριληπτικό πρέπει να προσανατολισθεί στην ανάπτυξη μιας πιο αμιγούς συμπεριληπτικής κουλτούρας.

Πλήρες Κείμενο: pdfΕκπαιδευτική αλλαγή και ανάπτυξη συμπεριληπτικών σχολείων με βάση το Πλαίσιο της Συμπερίληψης 325 KB