Περίληψη
Η συγκεκριμένη έρευνα εξετάζει την εφαρμογή και την αποτελεσματικότητα μιας εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής πρακτικής εργαστηριακού μαθήματος αξιοποιώντας εκπαιδευτικές τεχνικές της εκπαίδευσης ενηλίκων σε συνδυασμό μεweb εφαρμογή προσομοίωσης. Η έρευνα διεξάχθηκε στα εργαστήρια της Ηλεκτρολογίας της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Μηχανικών της Χίου όπου η συμμετοχή των σπουδαστών ήταν από απόσταση. Μέσα από την έρευνα αυτή επιχειρείται η βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας ενός εξ’ αποστάσεως εργαστηριακού μαθήματος προσδοκώντας ότι θα αντικαταστήσει σε κάποιο βαθμό το ανάλογο δια ζώσης. Αρχικά, παρουσιάζεται το Θεωρητικό Πλαίσιο του θέματος το οποίο περιλαμβάνει την αναγκαιότητας της έρευνας και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής τεχνικής. Στη συνέχεια, περιγράφεται η μεθοδολογία διεξαγωγής της έρευνας, η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της και η παρουσίαση των συμπερασμάτων. Τέλος, από τα ευρήματα προέκυψε ότι η διδασκαλία ήταν αποτελεσματική όσον αφορά την απόκτηση της γνώσης, όμως,η απουσία πρακτικής εξάσκησης σε πραγματικό εξοπλισμού, επηρέασε αρκετά την απόκτηση πρακτικών εμπειριών.