Γλωσσική ανάπτυξη παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Πως και γιατί συνδέεται με την αναλογία του μήκους των δαχτύλων των χεριών (2Δ:4Δ) τους;

Περίληψη

Η γλώσσα αποτελεί το βασικό μέσο που διασφαλίζει την επικοινωνία μεταξύ των μελών μιας κοινωνίας. Ωστόσο, δεν καταφέρνουν όλα τα παιδιά να αναπτύξουν λειτουργικές γλωσσικές δεξιότητες. Ο λόγος, και κατ’ επέκταση η γλώσσα, είναι ένας από τους τομείς που παρουσιάζει καθυστέρηση και σοβαρές ελλείψεις στα άτομα με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Ερευνητικά δεδομένα αναδεικνύουν τις επιδράσεις της εμβρυϊκής τεστοστερόνης στην νευροανάπτυξη των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων και των γλωσσικών διαταραχών που σχετίζονται με τη (ΔΑΦ). Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε για τη μελέτη της αναλογίας του μήκους του δεύτερου (δείκτη) δάχτυλου των χεριών προς το τέταρτο (παράμεσο), ως βιολογικού δείκτη έκθεσης στην προγεννητική τεστοστερόνη, για την κατανόηση των ατομικών διαφορών σε γλωσσικές δεξιότητες παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Η έγκαιρη ανίχνευση των γλωσσικών ελλειμμάτων σε συνδυασμό με την αξιολόγηση της γλωσσικής επίδοσης των παιδιών με (ΔΑΦ) δύναται να δημιουργήσει προοπτικές για διαφοροποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ειδικότερα, η πρώιμη παρέμβαση καθιστά εφικτή την πρόληψη της σοβαρότητας με την οποία εκδηλώνεται η διαταραχή αυτιστικού φάσματος και δύναται να προκαλέσει αλλαγές στην γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών με (ΔΑΦ).

 Πλήρες Κείμενο: pdfΓλωσσική ανάπτυξη παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Πως και γιατί συνδέεται με την αναλογία του μήκους των δαχτύλων των χεριών (2Δ:4Δ) τους; 361 KB