Η αποτελεσματικότητα των επιμορφωτικών προγραμμάτων ΤΠΕ για Φιλολόγους σε επίπεδο γνώσεων.

Περίληψη

Αντικείμενο του άρθρου είναι η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των επιμορφωτικών προγραμμάτων στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) για εκπαιδευτικούς. Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των φιλολόγων του Νομού Μεσσηνίας, που έχουν παρακολουθήσει επιμορφωτικά προγράμματα στις ΤΠΕ, όσον αφορά στην απόκτηση Τεχνολογικών Παιδαγωγικών Γνώσεων Περιεχομένου (ΤΠΓΠ) και στην εφαρμογή των γνώσεων αυτών στο σχολικό περιβάλλον και ιδίως στην διδακτική διαδικασία. Τα ερευνητικά ερωτήματα σχεδιάστηκαν για να ανιχνεύσουν κατά πόσο οι φιλόλογοι απέκτησαν γνώσεις ΤΠΓΠ, σε ποιο βαθμό τις χρησιμοποιούν στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία, και κατά πόσο παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, το επίπεδο εκπαίδευσης και επιμόρφωσης επηρεάζουν την απόκτηση και χρήση των γνώσεων αυτών. Ακολουθήθηκε η ποσοτική προσέγγιση.
Εργαλείο συλλογής δεδομένων αποτέλεσε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Στην έρευνα συμμετείχαν 91 φιλόλογοι, που υπηρετούν σε σχολεία της Διεύθυνσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Μεσσηνίας.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σύμφωνα με τις απόψεις τους οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν θετικά την απόκτηση γνώσεων ΤΠΓΠ από τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικά προγράμματα για εκπαιδευτικούς στις ΤΠΕ. Τη χρήση των ΤΠΕ επηρεάζουν παράγοντες όπως η εμπειρία τους και το επίπεδο επιμόρφωσής τους.

Πλήρες Κείμενο: pdfΗ αποτελεσματικότητα των επιμορφωτικών προγραμμάτων ΤΠΕ για Φιλολόγους σε επίπεδο γνώσεων. 414 KB