Η συμπεριφορά των μαθητών ως παράγοντας στρες των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Εντός της σχολικής μονάδας ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί επικερδή επένδυση, που σε βάθος χρόνου αποδίδει στο ίδιο το σχολείο ή στην ολότητα του εκπαιδευτικού συστήματος. Στη χώρα μας η εκπαιδευτική μονάδα, όπου το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι συγκεντρωτικό, είναι ο τελικός αποδέκτης των αποφάσεων της εκπαιδευτικής πολιτικής. Τα διοικητικά στελέχη και οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τους εφαρμοστές των αποφάσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ. Γεγονός που οδηγεί συχνά τους εκπαιδευτικούς να νιώθουν εργασιακό στρες σύμφωνα με διεθνείς και ελληνικές έρευνες. Η παρούσα εργασία σκοπεύει να διερευνήσει τη συμπεριφορά των μαθητών, ως παράγοντα στρες. Για αυτό τον λόγο πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, με ερωτηματολόγιο σε 1.988 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κατά το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου 2015-Ιανουαρίου 2016. Διανεμήθηκε το ερωτηματολόγιο Πηγών Συναισθηματικής Έντασης, που πρωτοχρησιμοποιήθηκε στη χώρα μας από τη Μούζουρα το 2005.Τα ευρήματα φανερώνουν την ύπαρξη στρες, σε μεγάλο βαθμό, αναφορικά με τη συμπεριφορά των μαθητών, ως παράγοντα στρες.

Πλήρες Κείμενο: pdfΗ συμπεριφορά των μαθητών ως παράγοντας στρες των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 654 KB