Η Συνδυαστική Επίδραση Δασκαλοκεντρικής και Ομαδοσυνεργατικής Διδασκαλίας στην Αυτοαποτελεσματικότητα και το Ενδιαφέρον για τη Φυσική των Μαθητών της Β’ Τάξης Γενικού Λυκείου.

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της συνδυαστικής επίδρασης δασκαλοκεντρικής και ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στην αυτοαποτελεσματικότητα και το ενδιαφέρον των μαθητών για τη Φυσική. Στην έρευνα συμμετείχαν 131 μαθητές της Β’ τάξης Γενικού Λυκείου (74 κορίτσια και 57 αγόρια), χωρισμένοι σε δυο ομάδες (‘ελέγχου’ και ‘πειραματική’). Η διάρκεια της έρευνας ήταν περίπου έξι μήνες και έγινε συλλογή ποσοτικών δεδομένων, με τη βοήθεια ενός ερωτηματολογίου κλειστού τύπου. Ο συνδυασμός δασκαλοκεντρικής και ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας φαίνεται να προκαλεί αύξηση τόσο της αυτοαποτελεσματικότητας, όσο και του ενδιαφέροντος των μαθητών για τη Φυσική. Προέκυψε παραπλήσια αύξηση στην αυτοαποτελεσματικότητα και στο ενδιαφέρον των αγοριών και των κοριτσιών για τη Φυσική λόγω της συνδυαστικής επίδρασης δασκαλοκεντρικής και ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας. Οι μαθητές που δήλωσαν ότι θα επιλέξουν στη Γ’ Λυκείου Προσανατολισμό Σπουδών που περιέχει το μάθημα της Φυσικής παρουσίασαν υψηλότερη αυτοαποτελεσματικότητα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη Φυσική σε σχέση με τους μαθητές που δήλωσαν ότι θα επιλέξουν στη Γ’ Λυκείου Προσανατολισμό Σπουδών που δεν περιέχει το μάθημα της Φυσικής. Παρόλα αυτά, η συνδυαστική επίδραση δασκαλοκεντρικής και ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας προκάλεσε αύξηση τόσο της αυτοαποτελεσματικότητας, όσο και του ενδιαφέροντος για τη Φυσική, των μαθητών και των δύο αυτών ομάδων. Τέλος, η αυτοαποτελεσματικότητα των μαθητών στη Φυσική παρουσίασε ισχυρή συσχέτιση με το ενδιαφέρον τους για τη Φυσική.

Πλήρες Κείμενο: pdfΗ Συνδυαστική Επίδραση Δασκαλοκεντρικής και Ομαδοσυνεργατικής Διδασκαλίας στην Αυτοαποτελεσματικότητα και το Ενδιαφέρον για τη Φυσική των Μαθητών της Β’ Τάξης Γενικού Λυκείου. 739 KB