Περίληψη
Τα τελευταία χρόνια έχει διαπιστωθεί ότι ο αριθμός των ατόμων με αυτισμό παρουσιάζει σημαντική αύξηση σε αντίθεση με τον αριθμό των ειδικών γιατρών και θεραπευτών που αναλογικά παρουσιάζεται μειωμένος, με αποτέλεσμα να καταβάλλονται προσπάθειες και στον τομέα της Ρομποτικής για την ανάπτυξη ρομπότ και λοιπών εργαλείων που μπορούν να συμβάλλουν στη θεραπεία της Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τη χρήση των ρομπότ κατά τη θεραπεία παιδιών με Δ.Α.Φ.. Από την ανασκόπηση της σχετικής διεθνούς βιβλιογραφίας προέκυψε ότι η χρήση των ρομπότ επιτρέπει ένα προσαρμόσιμο, απλοποιημένο και αξιόπιστο περιβάλλον, το οποίο ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών και των ρομπότ. Η αλληλεπίδραση παιδιών-ρομπότ βοηθά τα παιδιά με αυτισμό να βελτιώσουν τις κοινωνικές τους ικανότητες, και τις ικανότητες συνεργασίας, ενώ συμβάλλει στον περιορισμό της δύστροπης κοινωνικής συμπεριφοράς που ενδεχομένως επιδεικνύουν. Παρατηρείται επίσης αύξηση της οπτικής επαφής των παιδιών, καλύτερη κατανόηση των κοινωνικών κανόνων από την πλευρά τους και βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Τα παιδιά με αυτισμό προτιμούν τα ρομπότ λόγω της εμφάνισής τους και του μικρού εύρους συναισθημάτων που είναι προγραμματισμένα να παρουσιάζουν. Επιπλέον, τα ρομπότ είναι σχεδιασμένα με τρόπο, που λαμβάνει υπόψη του την ηλικία και τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών σε πραγματικό χρόνο, ενώ έχουν την ικανότητα να προκαλούν επιθυμητές συμπεριφορές, όπως η μίμηση, η κοινή προσοχή, η έναρξη επικοινωνίας και οι κοινωνικές συμπεριφορές.
Πλήρες Κείμενο: Η χρήση της Ρομποτικής στα παιδιά με αυτισμό 352 KB