Περίληψη
Τα τελευταία χρόνια αναγνωρίζεται ολοένα και περισσότερο η ανάγκη να αποκτήσει η σχολική μονάδα μεγαλύτερο βαθμό αυτονομίας, προκειμένου να καινοτομήσει και να καταστεί ουσιαστικός φορέας στην άσκηση της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η σχολική αυτονομία σχετίζεται με διάφορες πτυχές της σχολικής ζωής, μία από τις οποίες αφορά τους τρόπους αξιολόγησης των μαθητών. Οι νέες τάσεις στον τομέα της αξιολόγησης υπαγορεύουν την αποτίμηση των πραγματικών ικανοτήτων των μαθητών κατά την πραγμάτωση διαφόρων αυθεντικών, όσο γίνεται, δραστηριοτήτων, ώστε να προωθείται η μάθηση μέσω της συνεχούς παρακίνησης. Προβάλλονται ολοένα και περισσότερο ως αποτελεσματικές διάφορες μορφές εναλλακτικής ή αυθεντικής αξιολόγησης, μία από τις οποίες αποτελεί και ο φάκελος υλικού. Το παρόν άρθρο αποσκοπεί να αποτυπώσει τις δυνατότητες και την αποτελεσματικότητα του φακέλου υλικού στην αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου, να αναδείξει τα όρια και τα προβλήματα που θέτει το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και να προτείνει τρόπους για την αποτελεσματικότερη παιδαγωγικά αξιοποίησή του, με βάση την εμπειρία και τις απόψεις εκπαιδευτικών του Γενικού Λυκείου.
Πλήρες Κείμενο: Ο φάκελος υλικού ως μέσο αυθεντικής αξιολόγησης των μαθητών στο πλαίσιο της σχολικής αυτονομίας του Γενικού Λυκείου 372 KB