Οι παιδαγωγικές αρχές των ερευνητικών εργασιών (projects) σε πολυπολιτισμικές τάξεις Λυκείων

Περίληψη

Η μέθοδος project θεωρείται από τις πιο κατάλληλες διαπολιτισμικές πρακτικές για τη σχολική ένταξη μαθητών/τριών με διαφορετικό πολιτισμικό, γλωσσικό και κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο. Μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο προσαρμογής του εκπαιδευτικού συστήματος στις σύγχρονες απαιτήσεις εντάσσονται το 2011 οι «Ερευνητικές Εργασίες» στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Λυκείων. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών δημόσιων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων σχετικά με τις ερευνητικές εργασίες (project). Στόχος της είναι να διαπιστώσει αν υλοποιούνται οι παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος στην καθοδήγηση των ερευνητικών εργασιών Επιπλέον, επιχειρεί να εντοπίσει τις διαφοροποιήσεις στις απόψεις των εκπαιδευτικών ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τις δηλώσεις τους, υλοποιούν ως ένα βαθμό, αλλά όχι απόλυτα, τις παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος. Παράλληλα, εντοπίστηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις στις απόψεις των εκπαιδευτικών ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους, με σημαντικότερη την επιμόρφωση. Οι επιμορφωμένοι/ες εκπαιδευτικοί τείνουν, σε μεγαλύτερο βαθμό, να υλοποιούν τις παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος.

Πλήρες Κείμενο: pdfΟι παιδαγωγικές αρχές των ερευνητικών εργασιών (projects) σε πολυπολιτισμικές τάξεις Λυκείων 601 ΚB