Σύγχρονες διδακτικές τεχνικές ενεργοποίησης των μαθητών: προσεγγίζοντας διαθεματικά τη διαφοροποιημένη διδασκαλία

Περίληψη

Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας διδακτικής πρότασης διαφοροποιημένης διδασκαλίας που αναπτύχθηκε για τη Δ΄ τάξη Δημοτικού με τη συνεργασία του δασκάλου της τάξης και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που διδάσκουν στην ίδια τάξη. Η καινοτομία του εν λόγω διδακτικού σεναρίου συνίσταται στο ότι επιχειρείται μια πειραματική διαθεματική προσέγγιση στη διαφοροποιημένη διδασκαλία με στόχο ναδιασυνδεθούν τρία διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα (Μαθηματικά, Αγγλικά, Φυσική Αγωγή). Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα σύνθετο διδακτικό σενάριο μέσα σε ενιαίο πλαίσιο (διαφοροποιημένη διδασκαλία) που έχει ως βάση ένα κεντρικό θέμα (επίλυση προβλημάτων τεσσάρων πράξεων στα μαθηματικά) και προχωρά με τον προσδιορισμό επιμέρους στόχων και εννοιών που σχετίζονται με τα διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.Παρουσιάζεται η θεωρητική προσέγγιση, η μεθοδολογία και οι φάσεις ανάπτυξης της δράσης, όπως επίσης και παραδείγματα δραστηριοτήτων. Τέλος, αξιολογείται η επίδραση που έχει στην αποτελεσματικότητα της μάθησης αυτή η καινοτόμα εφαρμογή των αρχών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

Πλήρες Κείμενο: pdfΣύγχρονες διδακτικές τεχνικές ενεργοποίησης των μαθητών: προσεγγίζοντας διαθεματικά τη διαφοροποιημένη διδασκαλία 795 KB