Περίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση μιας πρόσφατης ερευνητικής μελέτης που διεξήχθη με στόχο την διερεύνηση των ψυχολογικών επιπτώσεων της καραντίνας και της συνεχιζόμενης πανδημίας Covid-19 στα παιδιά, καθώς και των αλλαγών στη καθημερινότητα, τη σχολική επίδοση και την κοινωνικότητα μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Απώτερος στόχος της έρευνας είναι να συμβάλλει στην ουσιαστική κατανόηση αυτού του επίκαιρου κοινωνικού φαινομένου και στην επιλογή στοχευμένων παρεμβάσεων πρόληψης ή αντιμετώπισης τόσο σε ατομικό και οικογενειακό επίπεδο, όσο και στο πλαίσιο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας γενικότερα. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 120 Έλληνες γονείς παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα ευρήματα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων απάντησε ότι η ψυχολογική κατάσταση των παιδιών τους επηρεάστηκε έως κάποιο βαθμό αρνητικά, με κυριότερη αιτία την απουσία κοινωνικών επαφών. Αρκετοί συμμετέχοντες δήλωσαν ότι τα παιδιά τους ήταν μέτρια θλιμμένα τόσο κατά το πρώτο, όσο και κατά το δεύτερο κύμα της πανδημίας, του κορωνοϊού. Η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων επισήμανε αλλαγές στης ρουτίνα των παιδιών και στα δύο κύματα της πανδημίας.
Πλήρες Κείμενο: Διερεύνηση Ψυχολογικών Επιπτώσεων της Πανδημίας Covid-19 σε Μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 496 KB