Αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και προβληματισμοί για τη διδακτική πράξη: ένα σενάριο διδασκαλίας για το παιδί πρόσφυγα

Περίληψη

Η παρούσα εργασία βασίζεται σε θεωρητικούς προβληματισμούς για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την αξιοποίησή τους στη διδακτική πράξη. Αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος είναι το θεωρητικό και στο οποίο εκφράζονται κάποιες αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης από τη βιβλιογραφία, καθώς και προβληματισμοί και προκλήσεις κατά την εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πράξη. Το δεύτερο μέρος είναι το πρακτικό και περιλαμβάνει ένα σενάριο διδασκαλίας με θέμα το παιδί πρόσφυγας. Στο σενάριο αξιοποιούνται, σύμφωνα με τους προβληματισμούς από το θεωρητικό μέρος, οι τέχνες, ως μέσο για να προκληθεί η ενσυναίσθηση, και βιωματικές δραστηριότητες με πρακτικές διαλόγου και ενεργού εμπλοκής σε αυτές.

Πλήρες Κείμενο: pdfΑρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και προβληματισμοί για τη διδακτική πράξη: ένα σενάριο διδασκαλίας για το παιδί πρόσφυγα 553 KB