Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να αναδείξει τις αντιλήψεις των νηπιαγωγών στην Ελλάδα ως προς την εισαγωγή της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας στο αναλυτικό προγράμματα του σύγχρονου ελληνικού νηπιαγωγείου. Η συγκεκριμένη έρευνα διενεργήθηκε αρκετά πριν την θεσμική εισαγωγή της εκμάθησης των αγγλικών στα Προγράμματα Σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Χρησιμοποιήθηκαν για αυτή την έρευνα ποσοτικές μέθοδοι ανάλυσης, με έμφαση στην περιγραφική ανάλυση των δεδομένων, των οποίων η συλλογή έγινε με ερωτηματολόγια κλειστού τύπου που δόθηκαν σε εν ενεργεία νηπιαγωγούς σε σχολεία της χώρας. Το δείγμα που μελετήθηκε αφορά σε 50 νηπιαγωγούς και η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με το λογισμικό πακέτο IBM SPSS Statistics25. Μέσα από το συγκεκριμένο ερευνητικό εγχείρημα καταδεικνύεται ότι οι Ελληνίδες νηπιαγωγοί (δεν συμπεριλαμβάνονταν κατά την έρευνα συμμετέχοντες άλλου φύλου) φαίνεται να είναι οριακά υπέρ της εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας ως γνωστικό αντικείμενο στα νηπιαγωγεία της χώρας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας, παράγοντες όπως τα πολυπληθή τμήματα των ελληνικών νηπιαγωγείων, οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν σε αυτά, η επιστημονική κατάρτιση των νηπιαγωγών και η πολυγλωσσική τους ικανότητα δεν φαίνεται να επηρεάζουν τις απόψεις τους σχετικά με την εισαγωγή της εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας ως γνωστικό αντικείμενο στην προσχολική εκπαίδευση της χώρας. Ωστόσο, οι ελλείψεις σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής των ελληνικών, δημόσιων νηπιαγωγείων φαίνεται ότι αποτελεί σημαντικότερη συνιστώσα, επιδρώντας σημαντικά στη διαμόρφωση των αντιλήψεών τους και καθιστώντας τις νηπιαγωγούς στην Ελλάδα διστακτικές απέναντι σε ένα τέτοιο καινοτόμο εγχείρημα και αναστέλλοντας μια ευρύτερη αποδοχή του ζητήματος.
Πλήρες Κείμενο: Η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο: αντιλήψεις Ελληνίδων νηπιαγωγών πριν τη θεσμική εφαρμογή της 809 KB