Σχεδιασμός προγραμμάτων επιμόρφωσης σύμφωνα με τις επιμορφωτικές ανάγκες των παιδαγωγών που εργάζονται σε Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς.

Περίληψη

Το παρόν άρθρο αφορά τον σχεδιασμό επιμορφωτικών προγραμμάτων για παιδαγωγούς των Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών σύμφωνα με τις απόψεις του όσον αφορά τις επιμορφωτικές τους ανάγκες. Αποτελεί μελέτη περίπτωσης των επιμορφωτικών αναγκών δεκατριών (13) Παιδαγωγών όλων των ειδικοτήτων (Νηπιαγωγών, Παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας/Βρεφονηπιοκόμων και Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων) που εργάζονται στους Δημοτικούς Παιδικούς & Βρεφονηπιακούς Σταθμούς Καλαμάτας. Για την διερεύνηση των αναγκών χρησιμοποιήθηκε ως ερευνητικό εργαλείο η ημιδομημένη συνέντευξη και για την ανάλυση των δεδομένων, η θεματική ανάλυση περιεχομένου. Από τα αποτελέσματα προέκυψε πως οι παιδαγωγοί είναι πιο εξοικειωμένοι με την δια ζώσης επιμόρφωση, προτιμούν τη βιωματική μάθηση και επιζητούν τις ενεργητικές/συμμετοχικές τεχνικές επιμόρφωσης. Είναι πρόθυμες να παρακολουθήσουν ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα, εντός ή εκτός ωραρίου εργασίας, εφόσον τους ενδιαφέρει το θέμα. Παράλληλα επιζητούν επιμορφωτές που έχουν τα προσόντα και την εμπειρία ώστε να τους προσφέρουν γνώσεις και δεξιότητες εφαρμόσιμες, χρήσιμες και θα βρουν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Επίσης θεωρούν πως δημόσιοι θεσμοί πρέπει να μεριμνούν για την επιμόρφωσή τους.

Πλήρες Κείμενο: pdfΣχεδιασμός προγραμμάτων επιμόρφωσης σύμφωνα με τις επιμορφωτικές ανάγκες των παιδαγωγών που εργάζονται σε Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς. 337KB