Περίληψη
Τα τελευταία χρόνια, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) έχει αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, αναζωπυρώνοντας τις συζητήσεις γύρω από τη δημιουργία μιας συνεκτικής ευρωπαϊκής ταυτότητας. Οι ερευνητές, υπογραμμίζοντας τη σημασία της σφυρηλάτησης μιας ευρωπαϊκής ταυτότητας, υποστηρίζουν ότι διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην εδραίωση της νομιμότητας και στη διευκόλυνση της μελλοντικής πολιτικής ολοκλήρωσης της ΕΕ. Αυτό το άρθρο προσπαθεί να διερευνήσει την επίδραση των σχολικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων στη διαμόρφωση μιας ευρωπαϊκής ταυτότητας. Συγκεκριμένα, η έρευνα στοχεύει να αποσαφηνίσει τους παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ταυτότητας και να καταγράψει τα πιθανά στερεότυπα των μαθητών που συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας. Χρησιμοποιώντας μια ποιοτική ερευνητική προσέγγιση, συλλέχθηκαν δεδομένα μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων πρώην και νυν ελλήνων μαθητών που συμμετείχαν σε σχολικά ευρωπαϊκά προγράμματα. Η έρευνα διήρκεσε από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Μάρτιο του 2023, παρέχοντας πολύτιμες γνώσεις σχετικά με την περίπλοκη σχέση μεταξύ ευρωπαϊκών έργων και τη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας.
Πλήρες Κείμενο: Τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως φορέας συγκρότησης της Ευρωπαϊκής Ταυτότητας 530 KB