Περίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των φιλολόγων ως προς την αποτελεσματικότητα αξιοποίησης της τέχνης στο πλαίσιο άσκησης του έργου τους. Επιμέρους ερευνητικοί στόχοι ήταν να διερευνηθεί αν οι φιλόλογοι που συμμετείχαν στην έρευνα είχαν παρακολουθήσει κάποια επιμορφωτική δράση που σχετίζεται με την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση, σε ποιο βαθμό την θεωρούν απαραίτητη στην εκπαιδευτική διαδικασία, ποια μέσα τέχνης έχουν χρησιμοποιηθεί ως διδακτικό μέσο, ποιες δεξιότητες αναπτύσσουν οι μαθητές και ποιοι παράγοντες αποτρέπουν την αξιοποίησή τους. Για την παρούσα έρευνα χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση και ως εργαλείο διεξαγωγής της έρευνας το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 190 φιλόλογοι. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες θεωρούν την αξιοποίηση της τέχνης πολύ σημαντική για τη βελτίωση της διδασκαλίας και την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ακόμα, οι φιλόλογοι που ρωτήθηκαν θεωρούν ότι οι μαθητές αναπτύσσουν πολλές δεξιότητες μέσω των τεχνών, ενώ οι επιλογές που ξεχώρισαν ήταν η ανάπτυξη της φαντασίας, του δημιουργικού τρόπου σκέψης και η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Όσον αφορά τα μέσα με τα οποία έχουν εντάξει οι φιλόλογοι την τέχνη στη διδακτική πράξη ήταν η προβολή βίντεο, ταινιών, πινάκων ζωγραφικής και επισκέψεων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Παράλληλα, οι ερωτηθέντες θεωρούν ότι οι κυριότεροι παράγοντες που αποτρέπουν την αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι οι ελλιπείς τεχνικές υποδομές και η αδυναμία σύνδεσης με το αναλυτικό πρόγραμμα και τα γνωστικά αντικείμενα. Τέλος, οι περισσότεροι φιλόλογοι θεωρούν την επιμόρφωση πολύ σημαντική, παρόλα αυτά ένα μικρό ποσοστό έχει παρακολουθήσει κάποια επιμορφωτική δράση.
Πλήρες Κείμενο: Απόψεις φιλολόγων ως προς την αποτελεσματικότητα αξιοποίησης της τέχνης στο πλαίσιο άσκησης του έργου τους 592 KB