Περίληψη
Στις σημερινές σχολικές τάξεις, η πολυπολιτισμικότητα, η συμπερίληψη, τα πολλαπλά μαθησιακά στυλ και οι γενικές και ειδικές ανάγκες των μαθητών κάνουν την πρόσβαση στη γνώση και τις επιτυχημένες μαθησιακές διαδικασίες αμφισβητούμενες, όταν η διδασκαλία σχεδιάζεται με βάση το «μέσο μαθητή». Στην επιτυχία των στόχων της εκπαίδευσης θα μπορούσαν να συμβάλλουν διδακτικές διαδικασίες σχεδιασμένες με βάση τις αρχές του «Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση» (UDL) όπως: α) η πολλαπλή/εναλλακτική αναπαράσταση της γνώσης, β) οι πολλαπλές/εναλλακτικές μορφές δράσης και έκφρασης της κατακτημένης γνώσης, γ) οι πολλαπλές/εναλλακτικές μορφές κινήτρων και μέσων εμπλοκής των μαθητών. Το πλαίσιο αυτό έχει αρχίσει να προκαλεί το ενδιαφέρον και στον εκπαιδευτικό κόσμο της Ελλάδας μέσω της δραστηριότητας του φορέα που το εκπροσωπεί, καθώς και τα «δίκτυα» που δημιουργούνται γύρω από τις αρχές του. Μετά την επίσημη αναφορά της υποχρεωτικότητας του «Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση» στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι εφαρμογές του και τα παραδείγματα καλών πρακτικών, που βασίζονται σε αυτόν.
Πλήρες Κείμενο: Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση (UDL): Πεδία, Εφαρμογές και παραδείγματα εφαρμογής των αρχών του580KB