Περίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τους παράγοντες αποτελεσματικής διδακτικής υποστήριξης μαθητών με υψηλές ικανότητες μάθησης. Οι συμμετέχοντες (Ν = 41) υπηρετούσαν σε σχολεία του Νομού Αττικής και συμμετείχαν σε διαδικασία δομημένης συνέντευξης. Τα ερωτήματα της έρευνας στόχευαν στην αναζήτηση των διδακτικών πρακτικών που χρησιμοποιήθηκαν από αυτούς για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας σε μαθητές τους (n = 86), οι οποίοι αργότερα κατά το σχολικό έτος πραγματοποίησης της έρευνας (2010) διακρίθηκαν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Επίσης, οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν σχετικά με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στη σχολική ζωή, σε γενικές γραμμές, ώστε οι ανάγκες των μαθητών υψηλών ικανοτήτων μάθησης να υποστηριχθούν αποτελεσματικά. Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες αναφέρουν ως υποστηρικτικές των αναγκών της συγκεκριμένης μαθητικής ομάδας κυρίως παραδοσιακές διδακτικές συμπεριφορές, στοιχείο που υποδεικνύει ότι δεν φαίνεται να έχουν συνειδητοποιήσει παραμέτρους διαφοροποίησης της διδακτικής πράξης. Από την άλλη πλευρά, προτείνουν αλλαγές που αφορούν κυρίως διδακτικές δράσεις διαφοροποιημένου χαρακτήρα όπως ο εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών και της διδακτικήςμαθησιακής διαδικασίας. Τέλος, συζητούνται προεκτάσεις των ευρημάτων σχετικά με αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών καθώς και της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών που θα συμβάλουν στην αποτελεσματικότερη υποστήριξη της συγκεκριμένης μαθητικής ομάδας.
Πλήρες κείμενο: Αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδακτική υποστήριξη μαθητών υψηλών ικανοτήτων μάθησης 501.1 KB