Περίληψη
Ο τρόπος επιλογής των διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς από αυτόν εξαρτάται το προφίλ των εκπαιδευτικών που ηγούνται των σχολικών μονάδων. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τις διαδικασίες και τα κριτήρια επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά τα έτη 2002, 2007, 2011 και 2015. Ειδικότερα, μέσα από την εξέταση των σχετικών νομοθετικών διατάξεων, επιχειρεί να συγκρίνει τις διαδικασίες, να εντοπίσει τις μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές και να αναδείξει τα βαρύνοντα κάθε φορά κριτήρια επιλογής. Τα ευρήματα δείχνουν πως δεν υπάρχει ένα σταθερό πλαίσιο επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση, αφού η εκάστοτε πολιτική ηγεσία το αλλάζει, ενώ τα κριτήρια που βαραίνουν αποφασιστικά στην κάθε διαδικασία είναι διαφορετικά. Στις τρεις από τις τέσσερις διαδικασίες επιλογής που εξετάστηκαν δεν εφαρμόστηκαν όλα τα κριτήρια που προέβλεπαν οι σχετικοί νόμοι. Αντίθετα, σε όλες τις διαδικασίες επιλογής το υποκειμενικό στοιχείο που αφορά στην αποτίμηση της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης των υποψηφίων ήταν παρόν.
Πλήρες κείμενο: Διαδικασίες και κριτήρια επιλογής διευθυντών και διευθυντριών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 563.75 KB