Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών: Μελέτη περίπτωσης το Σχίσμα του 1054





Περίληψη

Το project «Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών: Μελέτη περίπτωσης το Σχίσμα του 1054», αποτελεί μια πρόταση διδασκαλίας που έχει ως στόχο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών της Α΄Λυκείου, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες του 21ου αιώνα. Η εκπαιδευτική αυτή παρέμβαση αναπτύχθηκε από τους θεολόγους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου – Λυκειακές Τάξεις Ζηπαρίου (Κω) και του 10ου Λυκείου Περιστερίου, και σε συνεργασία με το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος. Το εκπαιδευτικό σενάριο βασίστηκε σε ένα ιστορικό γεγονός, στο Σχίσμα του 1054, το οποίο οι μαθητές κλήθηκαν να ερευνήσουν, φωτίζοντας και εμβαθύνοντας σε γεγονότα και αναλύοντας τις συμπεριφορές και τα κίνητρα των πρωταγωνιστών. Ακολουθώντας τη βασική ταξινομία των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα σε: τρόπους σκέψης, τρόπους εργασίας, εργαλεία δουλειάς και δεξιότητες ζωής, ακολουθήθηκαν μια σειρά από διδακτικές τεχνικές με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, που αποτελούσαν μέσο επικοινωνίας και συνεργασίας, αλλά και μέσο έρευνας, επεξεργασίας και παρουσίασης των αποτελεσμάτων του προγράμματος. Οι διδακτικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν απέβλεπαν, κυρίως, στην ανάπτυξη της δημιουργικής – αποκλίνουσας σκέψης (6 καπέλα της σκέψης, επίλυση προβλήματος, παιχνίδι ρόλων), της κριτικής επεξεργασίας της πληροφορίας, των δεξιοτήτων έρευνας, συνεργασίας, επίλυσης προβλήματος και στην ενίσχυση της πρωτοβουλίας και λήψης αποφάσεων.

 

Πλήρες Κείμενο: pdfΟι δεξιότητες του 21ου αιώνα μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών: Μελέτη περίπτωσης το Σχίσμα του 1054853.31 KB