Περίληψη
Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει εάν υπάρχουν διαφορές στην εμπλοκή σε καταστάσεις bullying ανάμεσα σε μαθητές δημοτικού από την Αλβανία και την ΠΣΕ και σε γηγενείς μαθητές. Επιμέρους στόχος της έρευνας είναι να εξετάσει εάν η ύπαρξη τυχόν διαφορών σχετίζεται με πιθανές διαφορές σε ορισμένες διαστάσεις της αυτοεκτίμησης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν μαθητές της πέμπτης και της έκτης τάξης δημοτικών σχολείων της Β. Ελλάδας. Χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια Peer Relations Questionnaire και ΠΑΤΕΜ ΙΙ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες οι μαθητές από οικογένειες μεταναστών να εμπλέκονται σε καταστάσεις bullying απ’ ότι οι Έλληνες συμμαθητές τους, στο ρόλο μάλιστα του θύτη. Η διαφοροποίηση αυτή οφείλεται περισσότερο στα αγόρια της πέμπτης τάξης, ενώ δεν βρέθηκαν διαφορές εξαιτίας της χώρας καταγωγής. Οι παράγοντες που επηρεάζουν, σε μικρό όμως βαθμό, είναι η γενική τους αυτοεκτίμηση και η αυτοαντίληψη σχολικής ικανότητας. Αντίθετα η αυτοαντίληψη της κοινωνικής αποδοχής δεν φάνηκε να σχετίζεται.
Πλήρες Κείμενο: Το bullying στο δημοτικό σχολείο, σε παιδιά από οικογένειες μεταναστών από την Αλβανία και την Πρώην Σοβιετική Ένωση 445.41 KB