Οι ερευνητικές προσεγγίσεις για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών – Ζητήματα Μεθοδολογίας και προοπτικές της Έρευνας

Περίληψη

 

Το άρθρο αυτό σκοπό έχει να παρουσιάσει την Έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών, να εκθέσει τους παράγοντες που έχουν διερευνηθεί, να αναδείξει ορισμένα ζητήματα Μεθοδολογίας της Έρευνας και να επισημάνει τη συνέχιση της έρευνας σε πτυχές που δεν έχουν επαρκώς διερευνηθεί. Το άρθρο αποτελείται από τέσσερις ενότητες. Στην εισαγωγική ενότητα αναδεικνύεται και τεκμηριώνεται η σημαντικότητα της διερεύνησης των διατροφικών συνηθειών των μαθητών. Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάζονται οι σχετικές ερευνητικές προσεγγίσεις στις κατηγορίες των μεταβλητών που αφορούν τα χαρακτηριστικά των μαθητών, τα χαρακτηριστικά της οικογένειας, τους Δείκτες Υγείας, τους Δείκτες Φυσικής Ικανότητας, το σχολικό και ευρύτερο περιβάλλον. Στην τρίτη ενότητα αναφέρονται ορισμένα ζητήματα Μεθοδολογίας της Έρευνας και στην τέταρτη ενότητα καταγράφονται τα συμπεράσματα της μελέτης. Όπως διαπιστώνεται ο συνδυασμός φυσικής δραστηριότητας και υγιεινής διατροφής αποτελούν δύο ιδανικούς τύπους συμπεριφοράς. Στην απόκτηση αυτών των συμπεριφορών σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν τα χαρακτηριστικά των μαθητών, οι γνώσεις, οι στάσεις, οι αντιλήψεις τους και η ικανοποίηση που αντλούν από αυτές συμπεριφορές, οι επιδράσεις της οικογένειας, του σχολείου και του ευρύτερου κοινωνικού, οικιστικού και διατροφικού περιβάλλοντος. Η συμβολή της μελέτης έγκειται στη διαμόρφωση ενός σχεδίου των κατηγοριών των μεταβλητών που αφορούν την έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών, στην κριτική θεώρηση ζητημάτων της Μεθοδολογίας της Έρευνας και στην ανάδειξη των πτυχών για περαιτέρω διερεύνηση.

 

Πλήρες Κείμενο: pdfΟι ερευνητικές προσεγγίσεις για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών – Ζητήματα Μεθοδολογίας και προοπτικές της Έρευνας471.38 KB