Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να καταγράψει τους παράγοντες που επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς φιλολόγους του Ν. Καβάλας στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών), μετά την επιμόρφωσή τους στο Β Επίπεδο ανά ειδικότητα. Το δείγμα της ποιοτικής έρευνας είναι 8 φιλόλογοι εκπαιδευτικοί του Ν. Καβάλας που έχουν επιμορφωθεί στο Έργο: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία» από το 2008 έως το 2011 και ως τεχνικές συλλογής των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν η συνέντευξη, το ημερολόγιο του πληροφοριοδότη και το ημερολόγιο του ερευνητή. Τα ευρήματα φανερώνουν ότι παρά την αρχική πρόθεση των επιμορφωθέντων εκπαιδευτικών να χρησιμοποιήσουν παιδαγωγικά τις νέες τεχνολογίες ποικίλοι ανασταλτικοί για τη χρήση των ΤΠΕ παράγοντες (όπως η σύγκρουση με προϋπάρχουσες διδακτικές πρακτικές, η έλλειψη εξοπλισμού, η μη εξοικείωση των μαθητών κ.λπ.) σε συνδυασμό με την έλλειψη ανατροφοδότησης των εκπαιδευτικών οδήγησαν ορισμένους στον περιορισμό της χρήσης τους κατά τη διδακτική πράξη, πράγμα που καταδεικνύει την αναγκαιότητα ενσωμάτωσης μιας διαδικασίας μεταπαρακολουθησης στο πλαίσιο του Έργου: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία», έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η επίτευξη των στόχων του σε μάκρος χρόνου.
Πλήρες Κείμενο: Παράγοντες που επηρεάζουν τους φιλολόγους στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ μετά την επιμόρφωσή τους στις νέες τεχνολογίες ανά ειδικότητα: η περίπτωση των φιλολόγων του Ν. Καβάλας433.38 KB