Εκπαίδευση και Πολιτισμός: έρευνα προκαταρκτικής αξιολόγησης μίας εικονικής έκθεσης





Περίληψη

 

Η έρευνα αυτή εξετάζει τον εκπαιδευτικό ρόλο πολιτιστικών προϊόντων που αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες και ιδιαίτερα το Διαδίκτυο. Παρουσιάζεται μία μελέτη περίπτωσης εικονικής έκθεσης, η οποία βρίσκεται σε στάδιο εξέλιξης. Πιο συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Μουσείων Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού υλοποιεί στο πλαίσιο του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» την Πράξη «Στα ίχνη της γραφής: η ιστορία της γραφής και της γλώσσας στον ελλαδικό χώρο», ένα από τα παραδοτέα του οποίου αποτελεί η θεματική εικονική έκθεση, μέσω της οποίας επιδιώκεται να δημιουργηθούν πολλαπλές ερμηνευτικές και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις του θέματος. Καθώς η έκθεση αναφέρεται σε πολλές κατηγορίες κοινού (μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς και ευρύτερο κοινό) στοχεύει στο να δημιουργηθεί μία ψηφιακή εκπαιδευτική κοινότητα μέσω της παρουσίασης και ερμηνείας αντικειμένων από την ευρύτερη ελληνική Περιφέρεια. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της έκθεσης και με στόχο τη διερεύνηση των προσδοκιών του κοινού από αυτή διενεργήθηκε από την ομάδα εργασίας που αποτελείται από αρχαιολόγους και μουσειολόγους μία έρευνα προκαταρκτικής αξιολόγησης, της οποίας τα αποτελέσματα και η συμβολή τους στον σχεδιασμό παρουσιάζονται και αναλύονται. Επιπλέον, ερευνώνται οι προκλήσεις της εκπαιδευτικής αξιοποίησης της έκθεσης.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΕκπαίδευση και Πολιτισμός: έρευνα προκαταρκτικής αξιολόγησης μίας εικονικής έκθεσης563.64 KB