Περίληψη
Στο άρθρο αυτό περιγράφουμε ένα διδακτικό σενάριο με τίτλο «Η Ενδυμασία στην Αρχαία Ελλάδα» το οποίο εδράζεται στην αξιοποίηση του διερευνητικού λογισμικού, Αβάκιου.
Το σενάριο υλοποιήθηκε σε πραγματική τάξη μαθητών Β’ Γυμνασίου, στο μάθημα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας «Αρχαία Ελλάδα – Ο Τόπος και οι Άνθρωποι». Στόχο υλοποίησης του σεναρίου, αποτέλεσε η καλλιέργεια γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών στο πλαίσιο μιας αυθεντικής αξιολόγησης.
Συγκεκριμένα επιδιώξαμε οι μαθητές μέσα από συνεργατικές διαδικασίες να αντιληφθούν την έννοια της ιστορικής μεταβολής (ενδυμασία και γλώσσα) και να οδηγηθούν στη διαπίστωση, ότι η ελληνική γλώσσα αποτελεί ζωντανό οργανισμό που μεταβάλλεται. Η αξιολόγηση έγινε με ποιοτική ανάλυση περιεχομένου των απαντήσεων των μαθητών, ενώ αξιολογήθηκε και η καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, με τη μέθοδο της παρατήρησης. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά στη μεθοδολογία διδασκαλίας που επιλέξαμε, ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητες συνεργατικά και συνέλαβαν την έννοια της ιστορικής μεταβολής μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα.
Μέσα από την ανάλυση περιεχομένου των απαντήσεων και την παρατήρηση καταλήξαμε σε ουσιαστικά συμπεράσματα, τα οποία αποτέλεσαν οδηγό για τη διατύπωση προτάσεων, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση και επέκταση της διδακτικής πρότασης.
Πλήρες κείμενο: «Η ενδυμασία στην αρχαία Ελλάδα» – Η έννοια της ιστορικής μεταβολής μέσα από το Αβάκιο454.84 KB