Περίληψη
Ο υπολογιστής και οι ΤΠΕ, ως αξιόλογα εκπαιδευτικά σύνεργα, έχουν ήδη εξασφαλίσει μια περίοπτη θέση στις προθήκες των Σχολείων, όλων των βαθμίδων. Ωστόσο, μέχρι αυτήν την τελική αποδοχή, υπήρχαν πρότερες περίοδοι, κατά τις οποίες η αξία του υπολογιστή, ειδικά στην Προσχολική Αγωγή, κλυδωνιζόταν. Σε ένα άκρως συνηγορικό της αξίας του υπολογιστή μοτίβο, η παρούσα εργασία παρουσιάζει ένα ευρύ σταχυολόγημα των υπολογιστικών χαρισμάτων, τα οποία μπορεί να προσφερθούν και να καλλιεργηθούν, ώστε να βλαστήσουν πλούσιες, παιδαγωγικές απολαβές, ειδικά στον χώρο του Νηπιαγωγείου. Ασφαλώς, η αξιοποίηση του υπολογιστή, στον προσχολικό χώρο, είναι μια συνάρτηση πολλαπλών μεταβλητών, αφού μια σειρά από παράγοντες την επηρεάζουν, όπως το κοινωνικό και θεσμικό περιβάλλον, το αναλυτικό πρόγραμμα, η ποιότητα των εκπαιδευτικών λογισμικών, οι αναπτυξιακά κατάλληλες δραστηριότητες και τέλος, και κατά πρώτο λόγο, οι στάσεις των Νηπιαγωγών. Ο τελευταίος αυτός παράγοντας είναι κρίσιμα καθοριστικός, για την ενσωμάτωση των υπολογιστών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ, σύμφωνα και με τα σαφή αποτελέσματα ερευνών και μελετών, κεντρικός διαμορφωτής και πυρήνας του είναι οι συνεχείς και οργανωμένες, επιμορφωτικές εμπειρίες των μάχιμων εκπαιδευτικών.
Πλήρες κείμενο: Η γωνιά του υπολογιστή στο Νηπιαγωγείο, ένα στενό παρακάτω από… την υπ-αίθρια, μα σκιερή στάση των Νηπιαγωγών378.91 KB