Περίληψη
Ενώ η αξία της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας έχει τεκμηριωθεί, δεν είναι στην πράξη εύκολο να εφαρμόσουμε αποτελεσματικές μορφές συνεργασίας μεταξύ τους. Οι ανάγκες και οι προτεραιότητες των εμπλεκόμενων γονέων και δασκάλων είναι σημαντικό να καθορίσουν το περιεχόμενο παρεμβατικών προγραμμάτων συνεργασίας. Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των γονέων για την ενεργητική συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και οι προσδοκίες τους από τις παιδαγωγικές συναντήσεις με τους δασκάλους. Στην έρευνα συμμετείχαν πενήντα τρεις γονείς παιδιών έκτης τάξης δύο Δημοτικών Σχολείων στην πόλη της Δράμας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η επισκόπηση με ερωτηματολόγιο. Από την ανάλυση των 44 ερωτηματολογίων φάνηκε ότι οι γονείς προτιμούν περισσότερο τις τυπικές μορφές συμμετοχής, δε θέλουν να συμμετέχουν στο Δ.Σ. του Συλλόγου γονέων, ενώ θέλουν συχνότερη επικοινωνία με το σχολείο και συνεργασία με το δάσκαλο. Ως προς τις παιδαγωγικές συναντήσεις, θέλουν να ενημερώνονται κυρίως για θέματα επίδοσης και συμπεριφοράς, να επικοινωνούν με το δάσκαλο όποτε θέλουν και να καθορίζουν σε συνεργασία με το δάσκαλο το περιεχόμενο των συναντήσεων.