Περίληψη
Η παρούσα έρευνα έχει ως βασικό της σκοπό, να μελετήσει το θέμα της ποιότητας της σχολικής μονάδας, όπως το αντιλαμβάνονται καταρχήν οι μαθητές, οι οποίοι τυγχάνει να είναι και οι τελικοί αποδέκτες (πελάτες /clients) του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου /προϊόντος και κατά δεύτερο, πως το αντιλαμβάνονται πλέον οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μετά από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής της αξιολόγησης (Σχολικό Έτος 2013-2014) σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια. Η συγκεκριμένη εμπειρική έρευνα στηρίχθηκε στη κατασκευή και διανομή ερωτηματολογίου. Το τελικό δείγμα της έρευνας αποτελείται από 46 εκπαιδευτικούς και 126 μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ του Νομού Ξάνθης.
Οι κυριότεροι στόχοι της έρευνας ήταν: 1) η αποσαφήνιση των εννοιών της αξιολόγησης, του εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, 2) η ανίχνευση κάποιων δεικτών ποιότητας, που πιθανόν να χρήζουν βελτίωσης και 3) η μελλοντική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Από την στατιστική επεξεργασία και την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά στις απόψεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Επίσης, εντοπίστηκαν και κάποιοι δείκτες ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου που χαρακτηρίζονται ως ελλιπείς και χρειάζονται βελτίωση.