Περίληψη
Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζονται οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας οι οποίοι διδάσκουν σε μαθητές της πρωτοσχολικής ηλικίας. Συγκεκριμένα έγινε διερεύνηση των προτιμήσεων των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση και εξετάστηκε ο βαθμός εξοικείωσής τους με τα χαρακτηριστικά των πολύ μικρών μαθητών καθώς επίσης με τις κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας. Επιπρόσθετα, ανιχνεύθηκαν οι επιμορφωτικές επιλογές των συμμετεχόντων σε συνάρτηση με την προϋπηρεσία τους και τις μεταπτυχιακές τους σπουδές. Στην έρευνα συμμετείχαν 205 εκπαιδευτικοί των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας απαντώντας σε ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών σε ιεραρχική σειρά καθώς επίσης και τη βούληση τους να ασχοληθούν συστηματικά με τις ιδιαιτερότητες των μαθητών της πρωτοσχολικής ηλικίας. Αυτά τα δεδομένα μπορούν να αποτελέσουν το υπόβαθρο που θα αποσκοπεί στο σχεδιασμό κατάλληλων επιμορφωτικών προγραμμάτων που θα ανταποκρίνονται σ’ αυτές τις ανάγκες.