Η διαμόρφωση θετικού κλίματος ως παράγοντας αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής μονάδας και ο καταλυτικός ρόλος του διευθυντή

Περίληψη

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στον χώρο της εκπαίδευσης για το σχολικό κλίμα αλλά και τη διοίκηση των εκπαιδευτικών οργανισμών, δύο παράγοντες που θεωρούνται καταλυτικοί της σχολικής αποτελεσματικότητας και οι οποίοι συνδέονται άμεσα με μια σειρά εσωτερικών χαρακτηριστικών που συνθέτουν την ιδιαίτερη ταυτότητα κάθε σχολικής μονάδας. Ο ρόλος του διευθυντή του σχολικού οργανισμού στο σύγχρονο εκπαιδευτικό συγκείμενο είναι καθοριστικός στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος, επιδρώντας στην επαγγελματική ικανοποίηση του διδακτικού προσωπικού και στοχεύοντας στη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η ανάδειξη της σπουδαιότητας του θετικού και ευχάριστου κλίματος σε ένα σχολικό οργανισμό, καθώς και του καταλυτικού ρόλου του διευθυντή-ηγέτη στη διαμόρφωσή του μέσω της διεξοδικής διερεύνησης, ανάλυσης και σύνθεσης πηγών από την ελληνική και την ξενόγλωσση βιβλιογραφία.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΗ διαμόρφωση θετικού κλίματος ως παράγοντας αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής μονάδας και ο καταλυτικός ρόλος του διευθυντή691.2 KB