Η οικονομική κρίση ως παράγοντας αλλαγής στα δημόσια σχολεία – Η περίπτωση του θεσμού της ενισχυτικής διδασκαλίας.

Περίληψη

 

Το άρθρο παρουσιάζει τη διαχείριση, το σχεδιασμό και την εισαγωγή επιτυχημένης αλλαγής σε δημόσιο Γυμνάσιο. Αν και στην Ελλάδα δεν ευνοείται γενικά η υιοθέτηση επιστημονικών μεθόδων για την υλοποίηση εσωτερικών αλλαγών στα σχολεία, η αναστολή έναρξης της ενισχυτικής διδασκαλίας από το Υπουργείο Παιδείας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, οδήγησε τη διεύθυνση της σχολικής μονάδας να εισάγει την εθελοντική παροχή μαθημάτων ακολουθώντας συγκεκριμένα στάδια στη διαδικασία εισαγωγής με σημαντικά  αποτελέσματα. Αρχικά περιγράφεται το πρόβλημα, εξετάζονται οι βασικές θεωρητικές πτυχές της αλλαγής και παρουσιάζεται ο σχεδιασμός για την αποτελεσματική διαχείριση της, με χρήση του ισορροπημένου μοντέλου έρευνας δράσης του Lim. Είναι  μεικτή μέθοδος που βελτιώνει την ποιότητα της έρευνας, επιτρέποντας πλούσια συλλογή δεδομένων για εξασφάλιση εγκυρότητας και ενεργά συνεργατική, ευέλικτη, συμμετοχική επίλυση του προβλήματος με εισαγωγή αλλαγών από τους ίδιους τους εμπλεκόμενους. Τέλος,  κατατίθενται συμπεράσματα με ανάδειξη του ρόλου της ηγεσίας στη διαχείριση της αποτελεσματικής αλλαγής, η οποία, εάν πηγάζει και ικανοποιεί τις πραγματικές ανάγκες του σχολείου, τότε συμβάλλει σημαντικά στην ποιότητα, στη συνεχή βελτίωση και ανάπτυξη της εκπαίδευσης.  

 

Πλήρες κείμενο: pdfΗ οικονομική κρίση ως παράγοντας αλλαγής στα δημόσια σχολεία – Η περίπτωση του θεσμού της ενισχυτικής διδασκαλίας.421.75 KB