Περίληψη
Υπάρχει έντονος προβληματισμός σχετικά με τη διδασκαλία των εικαστικών τεχνών τόσο στη χώρα μας, όσο και διεθνώς. Στην παρούσα εργασία αποτυπώνεται μια εικόνα για τον ρόλο της εικαστικής αγωγής στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Γίνεται διερεύνηση στις αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για τις εικαστικές τέχνες, στις εμπειρίες που παρέχονται στους νέους μαθητές στο σχολείο, ενώ προσδιορίζονται και σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις εικαστικές τέχνες. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 107 παιδαγωγοί προσχολικής αγωγής από δημόσια σχολεία στα βορειοανατολικά προάστια της Αττικής και ως βασικό ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα από την ανάλυση των δεδομένων εμφανίζουν τους εκπαιδευτικούς να έχουν περιορισμένη γνώση και εμπειρία στη διδασκαλία της τέχνης και να επισημαίνουν την ανάγκη για επιμόρφωση στον τομέα αυτό. Παράλληλα, διαφαίνεται πως έχουν αρκετά περιοριστικές αντιλήψεις αφενός για την εικαστική αγωγή και τη σύνδεσή της με άλλους γνωστικούς τομείς του ΔΕΠΠΣ, αφετέρου για τη συνεργασία με άλλους φορείς πολιτισμού.