Περίληψη
Ο τομέας των σοβαρών παιχνιδιών είναι ένας κλάδος των εκπαιδευτικών εφαρμογών της Πληροφορικής που εξελίσσεται ταχύτατα. Η παρούσα εργασία εξετάζει τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος διδασκαλίας ενοτήτων του μαθήματος των Μαθηματικών στην Α΄ τάξη. Η εφαρμογή έγινε με τη χρήση ενός τρισδιάστατου σοβαρού παιχνιδιού. Η επιλογή του συγκεκριμένου διδακτικού αντικειμένου έγινε επειδή παρατηρείται πως ένα σημαντικό ποσοστό των μαθητών συναντά δυσκολίες στην κατανόησή μαθηματικών εννοιών. Για τις ανάγκες του προγράμματος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ένα παιχνίδι, χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα κατασκευής παιχνιδιών Kodu της Microsoft Research Labs. Για να είναι δυνατή η σύγκριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, συγκροτήθηκαν δύο επιπλέον ερευνητικές ομάδες. Στην πρώτη χρησιμοποιήθηκαν σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι, ενώ στη δεύτερη έγινε καθαρά συμβατική διδασκαλία. Όλες οι ομάδες διδάχθηκαν το ίδιο ακριβώς διδακτικό αντικείμενο και με την ίδια διάρκεια. Ερευνητικά δεδομένα συλλέχθηκαν με ερωτηματολόγια και φύλλα αξιολόγησης. Από την ανάλυσή τους προκύπτει ότι η ομάδα των μαθητών που χρησιμοποίησε το σοβαρό παιχνίδι το αντιμετώπισε με ενθουσιασμό και είχε καλύτερα γνωστικά αποτελέσματα σε σχέση με τις άλλες. Τα αποτελέσματα οδηγούν στην ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης του θέματος, εξετάζοντας παράλληλα, τη δυνατότητα ένταξης των σοβαρών παιχνιδιών στη διδασκαλία των Μαθηματικών στο δημοτικό σχολείο.