Περίληψη
Η έναρξη της φοίτησης στο Πανεπιστήμιο αποτελεί ένα κομβικό σημείο στην επαγγελματική ανάπτυξη των νέων, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μελέτη των παραγόντων, που ενδεχομένως σχετίζονται με τον χαρακτηρισμό της από τους φοιτητές ως μιας συναισθηματικά «θετικής» εμπειρίας. Στην παρούσα έρευνα εστιάζουμε στα συναισθήματα των φοιτητών του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης κατά την έναρξη των σπουδών τους. Πιο συγκεκριμένα, αντικείμενο ενδιαφέροντος αποτελούν η ποικιλία των συναισθημάτων που δηλώνουν οι φοιτητές κατά την εγγραφή τους στο Τμήμα και οι παράγοντες που πιθανόν σχετίζονται με αυτήν. Η έρευνα επισκόπησης πραγματοποιήθηκε με χορήγηση ερωτηματολογίου στο σύνολο των εγγεγραμμένων πρωτοετών φοιτητών του Τμήματος για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι περισσότεροι φοιτητές βιώνουν θετικά συναισθήματα, με εξαίρεση την εμφάνιση συναισθημάτων άγχους, το επονομαζόμενο «σοκ μετάβασης», κατά το πρώτο διάστημα της μετάβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα συναισθήματα των φοιτητών φαίνεται να σχετίζονται με το φύλο και τη σειρά δήλωσης του Τμήματος στο μηχανογραφικό τους δελτίο. Επιπλέον, ενδιαφέρον παρουσιάζει η σχέση των συναισθημάτων με τη γνώμη των γονέων των φοιτητών σχετικά με τις σπουδές στο συγκεκριμένο Τμήμα. Τα ευρήματα της έρευνας παρουσιάζουν θεωρητική και πρακτική σημαντικότητα για όσους ενδιαφέρονται για την διευκόλυνση των νέων ατόμων στη μετάβασή τους στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση.