Περίληψη
Σκοπός της έρευνας αυτής ήταν να αναγνωριστούν πιθανές τάσεις στην ερευνητική μεθοδολογία στις διατριβές της κατεύθυνσης “Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση” του μεταπτυχιακού προγράμματος “Άσκηση και Ποιότητα Ζωής” ώστε να αποτιμηθεί η κατεύθυνση στην έρευνα της παιδαγωγικής και δημιουργικής μάθησης. Χρησιμοποιήθηκαν οι διατριβές που κατατέθηκαν από την αρχή του προγράμματος, το 2002, μέχρι το 2013. Οι διατριβές κατηγοριοποιήθηκαν ως προς την ερευνητική μέθοδο, τον τύπο έρευνας, τη μεθοδολογία προσέγγισης δεδομένων, τα μέσα συλλογής δεδομένων και την επιλογή του πληθυσμού. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι περισσότερες διατριβές υιοθέτησαν τη θετικιστική μέθοδο, πρακτική που έρχεται σε αντίθεση με τις σύγχρονες τάσεις και είναι αναγκαίο στο μέλλον να ακολουθηθούν νεότερες ερευνητικές μέθοδοι όπως η ρεαλιστική και η πραγματιστική. Επίσης, το υψηλό ποσοστό περιγραφικών ερευνών, η υιοθέτηση μόνο ποσοτικών μεθόδων και η κυριαρχία του ερωτηματολογίου ως μέσο συλλογής δεδομένων που παρατηρήθηκαν δεν βοηθούν στην ανάπτυξη της γνώσης στον τομέα. Τέλος, αναφορικά με το φύλο, την ηλικία και το πλήθος των συμμετεχόντων στις διατριβές παρατηρήθηκε η επιλογή και των δύο φύλων σχεδόν στο σύνολο των διατριβών με συμμετέχοντες από όλες τις ηλικιακές ομάδες και σε περισσότερες από τέσσερις στις δέκα έρευνες το πλήθος των συμμετεχόντων κυμαίνεται από 51 μέχρι 200 άτομα, ενώ παρατηρήθηκε υψηλή διακύμανση στο πλήθος των συμμετεχόντων.
Πλήρες κείμενο: Τάσεις στην ερευνητική μεθοδολογία των μεταπτυχιακών διατριβών στη θεματική ενότητα Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση422.34 KB