Το Μάθημα των Θρησκευτικών ως διακύβευμα στο χώρο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Περίληψη

 

Στο παρόν άρθρο διερευνάται η άποψη ότι το Μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ) αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί ένα διαχρονικό διακύβευμα στο χώρο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς εμπεριέχεται στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) του σχεδόν από την ίδρυση του ελληνικού κράτους. Πιο συγκεκριμένα, διατυπώθηκαν και αναζητήθηκαν ερωτήματα και απαντήσεις για τον τρόπο με τον οποίο το ΜτΘ εμπλέκεται στις κατά καιρούς εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Σε αυτήν τη διάσταση, αποδεχθήκαμε ως βασική θέση τη διαλεκτική σχέση των προταγμάτων των εκάστοτε εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων με τους μετασχηματισμούς και τις αλλαγές που συμβαίνουν σε κοινωνικοοικονομικό και πολιτικό επίπεδο, όπως και το γεγονός της αναγκαιότητας εστίασης τόσο του ΜτΘ όσο και γενικότερα της κοινωνικής πρακτικής του «θρησκεύεσθαι» στις ανάγκες και τα συναισθήματα των μαθητευόμενων-θρησκευόμενων υποκειμένων.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΤο Μάθημα των Θρησκευτικών ως διακύβευμα στο χώρο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.345.66 KB