Περίληψη
Η έρευνα μελετά τις εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών Δ΄ δημοτικού σε σχέση με την αποικοδόμηση και γίνεται προσπάθεια να επεκταθούν προς την επιστημονικά αποδεκτή άποψη με κονστρουκτιβιστικό πλαίσιο διδασκαλίας και συγκεκριμένα με τη διερευνητική μέθοδο, μέσω των τεχνικών του πειραματισμού και της ημιδομημένης συζήτησης. Αν και αρχικά οι μαθητές αγνοούν το ρόλο των αποικοδομητών και τη διαδικασία της αποικοδόμησης, μέσα από την υλοποίηση δραστηριοτήτων που προωθούν τη μάθηση και έχουν αφετηρία τις ιδέες και την εμπειρικοβιωματική γνώση των μαθητών, αλλά και με τη φθίνουσα καθοδήγηση της ερευνήτριας σταδιακά προεκτείνουν τις απόψεις τους προς την επιστημονική σκοπιά. Η έρευνα, που χρησιμοποίησε τόσο τη γραπτή έκφραση των παιδιών με μία φαινομενολογική προσέγγιση, όσο και την αποδελτίωση της βιντεοσκοπημένης διδασκαλίας ενισχύει την άποψη ότι η καθημερινή γνώση των μαθητών δεν αποτελεί εμπόδιο για την πορεία προς την εννοιολογική αλλαγή, αλλά πιθανότερα το «όργανο» στο οποίο θα βασιστεί η διδασκαλία προκειμένου η ονομαζόμενη απλοϊκή γνώση, να αντικατασταθεί από την επιστημονική γνώση.
Πλήρες Κείμενο: Αποικοδόμηση: Εννοιολογική Αλλαγή σε μαθητές Δημοτικού με τη Διερευνητική Μέθοδο757 KB