Περίληψη
To παρόν άρθρο εστιάζει στην παρατήρηση της διδασκαλίας Νεοελληνικής Γλώσσας στη Γ’ γυμνασίου πειραματικού σχολείου, ως μορφή αξιολόγησης του διδακτικού έργου. Η επίτευξη των στόχων της διαδικασίας της παρατήρησης εξασφαλίστηκε με τη συνεργασία σε θετικό κλίμα των δύο εκπαιδευτικών (παρατηρήτριας-πληροφορικής και παρατηρούμενης-φιλολόγου), την αλληλοϋποστήριξη, την παροχή ανατροφοδότησης και από τις δύο πλευρές στο σχεδιασμό και υλοποίηση της παρατήρησης και τον προσεκτικό σχεδιασμό και εφαρμογή του κύκλου αξιολόγησης. Η διαδικασία βιντεοσκοπήθηκε (με εστίαση της κάμερας μόνο στην εκπαιδευτικό) προκειμένου να αποφευχθεί η επανάληψη της παρατήρησης, ενώ τα πολυεργαλειακά δεδομένα που συλλέχθησαν με το «Διαμορφωτικό Σύστημα Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού» (ΔιΣΑΕ) συνδυάστηκαν μεταξύ τους, προκειμένου να τεκμηριωθεί η εγκυρότητα και αξιοπιστία της αξιολόγησης. Τα πορίσματα της παρατήρησης για διαμορφωτικούς σκοπούς αναδεικνύουν την αναγκαιότητα της παρατήρησης και τη χρησιμότητά της στην αυτοβελτίωση των δύο συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, την ενδυνάμωση της ενσυναίσθησης, της συνεργασίας και του επαγγελματικού διαλόγου
Πλήρες Κείμενο: Ετεροπαρατήρηση: Ένα εργαλείο για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών1,56 MB